søndag 31. oktober 2010

Erste Weihnachtskarten / Første julekort


... damit ist die Weihnachtssaison bei mir im Blogg offiziell eröffnet... :)

Ich brache immer etwas winterliche Temperaturen oder Eis und Schnee vor der Tür, um in die richtige Bastelstimmung für Weihnachts/Winterkarten zu kommen :)
Es gibt ja sehr viele, die fleissig jeden Monat ihre Weihnachtskarten basteln, auch bei 30 Grad im Schatten - alle Achtung, aber das krieg ich leider nicht hin... Bei mir fängt die Saison ca. Oktober an ...

Die ersten Karten sind in einem spesiellen Format. Die Idee dafür stammt aus der letzten "EttTrykk" , der norwegischen Stempelzeitschrift. Die Gästeartistin Anne Kristine S. Holt hatte zwei wundervolle Karten aus Kuchenservietten in Herzenform gebastelt, und haben mich sehr inspiriert. Meine Variante hat eine Basis aus Wellpappe und die ersten 35 Karten sind fertig, hier zeige ich euch 5 verschiedene Motive.
*******************************************************************
... og herved er julesesongen i bloggen min offisiell i gang ... :)

Jeg trenger is og snø ute for å komme i julehumør ved hobbypulten. Beundrer de som er flittige og lager julekort året rundt ... men her i huset startet jeg ca. i oktober...

Årtes første julekort er inspirert av gjesteartisten i "EttTrykk", Anne Kristine S. Holt, og hennes nydelige julekort laget av hjerteformede kakeservietter. Tusen takk for flott inspirasjon !!
Mine har grå bølgepapp som basis og liksom "min egen vri" . Er i sving og de første 35 kort er ferdige. Her kommer det bilde med 5 forskjellige motiver.

2 kommentarer:

  1. Hei Antje! Endelig her kommer julekortene og kjempefine er dem. Disse har jeg venta på en goood stund nå :-)Godt å se at du er på rett vei med juleinspirasjonen.Ha en fin dag, så sees vi i morra, klem

    SvarSlett
  2. Gosj... så flott start du har på din julekort produksjon!
    Nydelig er de alle sammen og så stilig med bølgepappen. Nydleig motiv du har brukt også.

    Tusen tusen takk for oppmuntrende kommentar jeg leste i bloggen min i dag etterat jeg la ut bilder av mine hjertekort som var med i Ett trykk. Det var ekstra moro å komme på besøk i bloggen din å se dine flotte hjertekort!
    Ønsker deg en herlig kreativ uke.
    Klem Anne Kristine

    SvarSlett