søndag 26. januar 2014

Hekledilla ...

Jeg har fått en ny hobby, nei, det er vel egentlig ikke bare en men to nye , men den allernyeste få jeg komme tilbake til senere...

Jeg har begynt å hekle. Det startet for ca et år siden, i januar 2013. Jeg skulle bli tante og vlille gi den lille en litt spesiell og annerledes gave og det skulle bli et babyteppe ...


På Youtube finner en mange flotte beskrivelser og valget falt på et heklemønster kalt "Sunburst". 
Ei av venninnene mine ventet også barn og skulle også få babyteppe, så det var bare å begynne :)
Her kommer det litt underveisbilder, begge tepper har 80 ruter hver, så det ble god trening. Brukte Bomullsgarn fra Stoff&Stil, det ene teppe i jentefarger og det andre i retrofarger som skulle passe både gutt og jente, da foreldre ikke visste den gangen. Begge fikk hver sin matchende lille koffert og gavene falt i smak og er i bruk og det gleder meg :)



Bomullsgarn 4/8 fra Stoff&Stil, heklenål 3,5, hvert teppe har 8x10 ruter, totalt 80 ruter, ca. på størrelse med et helseteppe, ferdig mars og april 2013

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar